שרשרת האספקה- יכולות "לחזות, לחוש ולהגיב"

נאוית אדר, מנכ"ל , ISCMA-Israeli Supply Chain Management Association

נאוית אדר

מנכ"ל , ISCMA-Israeli Supply Chain Management Association

נאוית אדר, מנכ"ל , ISCMA-Israeli Supply Chain Management Association

נאוית אדר

מנכ"ל , ISCMA-Israeli Supply Chain Management Association

שיתוף

בשנת 2020, Covid-19 השפיע מאוד על עסקים ורשתות אספקה, ושינה את התנהגות הצרכנים. כעת יש דחיפות חדשה למלא את החסר שחשפה המגפה, למזער את הסיכון, לבנות חוסן ולהתחבר לעומק יותר עם הלקוחות. חברות מעריכות מחדש את ההיצע, התהליכים, המערכות, הערוצים והשותפים שלהם. רשתות אספקה הן בחזית המאמץ. להלן כמה מהמגמות שאנו מצפים לראות ולהתמקד.

חוסן כמוקד מרכזי למניעת סיכונים:

רשתות האספקה ​​מורכבות, גלובליות ומחוברות יותר ויותר זו לזו. כאשר חלק אחד ברשת חשוף לסיכון, כולם חשופים להפרעות. התמקדות בחוסן בשרשרת האספקה ​​בשילוב עם מניעת סיכונים תאפשר לחברות להקל על אירועי לוואי מהר יותר מהמתחרים, לקחת נתח שוק ולהביאה ביצועים טובים יותר.

תנופת המסחר האלקטרוני מעלה את ציפיות הצרכנים לאפשרויות משלוח וגמישות למשלוח:

ההשפעה של תקופת המשבר האחרונה על צרכנים שקונים ברשת יותר מתמיד, מכריחה חברות ליצור פתרונות משלוחים חדשים וחדשניים למשלוח, לחנויות קמעונאיות, למרכזי הפצה, רכבי מסירה לנקודות איסוף ורכבי נוסעים לרכבי מסירה; כל אלה מספקים לצרכנים אפשרויות בחירה רבות יותר כיצד לקבל את המוצרים שלהם. מרכזי הפצה ומוקדי תחבורה יתקרבו לשותפים קמעונאיים מרכזיים כדי לאפשר מעקב טוב יותר בזמן אמת ואופטימיזציה לוגיסטית.

שימוש בשרשרת אספקה ​​דיגיטלית באופן יזום:

הפיכה ממערכות נתונים, תהליכים ואנשים המחוברים באופן רופף, לעבר שרשרת אספקה ​​משולבת לחלוטין מקצה לקצה, תשפר משמעותית את הנראות. שיתוף מידע והרמוניזציה וסטנדרטיזציה של נתונים עולמיים יעבירו את המיקוד של היום בכיבוי שריפות לחיזוי האתגרים של מחר כדי שניתן יהיה למנוע אותם.

הדפסת תלת מימד להצלה:

COVID-19 נתן הצצה לעולם כיצד ניתן להשתמש באופן זמני בהדפסת תלת מימד בכדי להקל על העומס על שרשראות האספקה ​​במהלך עליות ומחסור בביקוש כפי שהיה עם ציוד רפואי. הממציאים משלבים הדפסת תלת מימד עם תהליכים מסורתיים ויוצרים שילובים ייחודיים של חלקים המניבים ביצועים טובים יותר עם עלות נמוכה יותר שניתן לייצר קרוב יותר ללקוח.

שימוש מואץ בניתוח ואוטומציה ברחבי שרשרת האספקה:

יישום האינטליגנציה המלאכותית ולמידת מכונה לצורך ניתוח ניבוי ימשיך ויואץ, עם השפעות רחבות היקף בשרשרת האספקה ​​מקצה לקצה. לעסקים שיישמו את העוצמה של הביג דאטה והאוטומציה, יהיה יתרון תחרותי בנראות, ביעילות הביצוע, באיכות וברווחיות.

אבטחת סייבר היא תנאי הכרחי להישרדות:

התפוצצות של נתונים וארגונים מונעי נתונים באמצעות AI, blockchain ו- IoT יוצרת הרבה יותר אזורי פגיעות שזורים במערכות ובכלים. רשתות אספקה ​​חייבות להגן על הרשתות, המכשירים, האנשים והתוכניות שלהן.

עלות ואמינות נמוכות מגבירות את השימוש ב- IoT:

האינטרנט של הדברים (IoT) ממשיך לחולל מהפכה ברשתות האספקה ​​על ידי הגברת הנראות והמעקב בזמן אמת הן לחומרי הגלם והן למוצרים הסופיים. זה הופך את הרשתות למגיבות ותחרותיות יותר. חיישנים זולים ואמינים המספקים כמויות גדולות של נתונים הם חיוניים ליישום רחב היקף של מערכות IOT.

אזרחות תאגידית כוללת אתגרים:

הציפיות האתיות והאקולוגיות של הצרכנים יניעו את רשתות האספקה ​​לקבוע כיצד הן מייצרות ומגישות את מוצריהן בדרכים ידידותיות לסביבה ורווחיות. זה עלול ליצור אתגרים לכל המרכיבים, כולל הצרכנים, העלולים לחוות עליית מחירים, בעיות איכות או בעיות בזמינות מוצרים.

 

אלה הן חלק מהמגמות הקריטיות בעולם שרשרת האספקה, עליהן, על יישומים וכיצד נערכים תוכלו להתעדכן וללמוד במסגרת פעילות ISCMA.

האיגוד הישראלי לניהול שרשרת האספקה ISCMA, נוסד בשנת 2000 ע"י נאוית אדר, שם לו למטרה לקדם מקצועית, ארגונית, ציבורית ואישית את כל עולם ניהול שרשרת האספקה, הלוגיסטיקה, הרכש, התכנון תוך חדשנות וצמיחה.

נכון להיום חברים בקהילת שרשרת אספקה זו למעלה מ950 מנהלים ממאות ארגונים מכל מגוון התעשיות בישראל.

קהילה זו מובילה את המגמות החדשות והקיימות בישראל ובעולם תוך שמירה על מקצועיות ואיכות ברמה הגבוהה ביותר.

בקהילת ISCMA- פועלות מספר קבוצות עבודה עיקריות:

  1. פורום בכירים- המתכנס פעמים בשנה- יו"ר שלמה ארליך, סמנכ"ל תפעול בכיר, Cardo Systems ומרצה ומוביל התחום באקדמיה.
  2. פורום לוגיסטיקה- המתכנס אחת לרבעון- יו"ר אבי עיני, מנהל הלוגיסטיקה של קבוצת שופרסל
  3. פורום Planning- המתכנס אחת לרבעון- יו"ר חיים שפיר, מנהל התכנון והייבוא של קבוצת אסם
  4. פורום רכש- המתכנס אחת לרבעון- יו"ר ארקדי רוזנברג, מנהל בכיר לרכש ולוגיסטיקה בינלאומית
  5. פורום שרשרת אספקה דיגיטלית- המתכנס אחת לרבעון – יו"ר אילן יובל, יזם ומומחה eCommerce
  6. פורום תעשייה- אקדמיה- הפועל במטרה לקדם את ההכשרה האקדמית לצורכי התעשייה.

לISCMA ניוזלטר "ניהול שרשרת האספקה אונליין" המופץ ללמעלה מ14600 מנהלים בכל התעשיות.

בנוסף מתקיימים: סיורים מקצועיים במפעלים, במרלו"גים חדשניים, כנסים ממוקדים, והכנס השנתי: וועידת ישראל לניהול שרשרת האספקה

להצטרפות ניתן ליצור קשר: 054-7477414 / navit@adar-yoz.net

מאמרים נוספים